zondag 30 december 2012

Een blog over schrijven..waarom?

Waarom een blog over schrijven? Heel simpel. Ik schrijf nu via internet dit blog, maar waar het me om gaat is het schrijven met een pen. Weet iemand nog hoe dat moet?

In mijn jeugd was het 'cool' om met leeftijdsgenoten over de hele wereld te schrijven. Op mijn middelbare school kwam ik in aanraking met een organisatie genaamd International Youth Service (zo uit mijn hoofd). Je kon je opgeven en dan kreeg je één of meerdere adressen thuisgestuurd van leeftijdsgenootjes die ook met leeftijdsgenootjes wilden schrijven.
Echt, het plezier van zo'n handgeschreven brief op van dat knisperende luchtpostpapier haalt het gewoon niet bij het berichtjes uitwisselen via Facebook of Twitter (en wat er nog meer aan social media gebruikt wordt).
Een handgeschreven brief is een cadeautje van iemand op jouw deurmat en datzelfde geldt eigenlijk ook voor handgeschreven ansichtkaarten.
Daarom dit blog: over het plezier van handgeschreven brieven en kaarten. Over cadeautjes die je van andere mensen ontvangt en waarom schrijven goed voor je is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten